Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Rail Baltica Rīgas stacijas, tilta un uzbēruma projektēšanas un būvniecības publiskajam iepirkumam par mēnesi pagarināts pieteikumu iesniegšanas termiņš

25. Jūlijā, 2017

Lēmums pieņemts, akcentējot augsto kvalifikācijas prasību nozīmi, jo šis ir vērienīgākais projektēšanas un būvdarbu projekts Latvijā, īstenojot Rail Baltica izbūvi. Tā kopējās izmaksas būs tuvu 200 miljoniem eiro un darbus paredzēts īstenot nākamajos piecos gados.

Kopš izsludināšanas š.g. aprīlī Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas Rail Baltica ieviesēja Latvijā - uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas izsludinātais starptautiskais publiskais iepirkums „Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi” guvis lielu interesi vietējā, kā arī starptautiskā mērogā. Izrādot pretimnākšanu potenciālajiem kandidātiem,  uz mēnesi – līdz 25. augustam – pagarināts pieteikšanās termiņš iepirkuma 1. kārtai,  kuras gaitā paredzēts veikt kandidātu atlasi, nodrošinot kvalifikācijas un pieredzes prasībām atbilstošu pretendentu dalību.


Kaspars Vingris, Eiropas Dzelzceļa līnijas Projektu ieviešanas departamenta direktors, par termiņa pagarinājumu saka: „Augsta pretendentu kvalifikācija un atbilstoša  pieredze ir izšķiroši faktori projekta kvalitātei. Šis ir ne tikai vērienīgākais projektēšanas un būvdarbu projekts Latvijā, īstenojot Rail Baltica izbūvi, bet ir arī viens no sarežģītākajiem  projektiem, jo dinamiskā pilsētvidē jāspēj iekļaut jauna infrastruktūra: integrēt Rail Baltica Rīgas multimodālajā transporta mezglā, lai tā arī harmoniski iederētos pilsētainavā, nenomācot galvaspilsētas kultūrvērtības.
Starptautiska iepirkuma termiņa pagarinājums veicinās vienlīdzīgu konkurenci visiem potenciālajiem kandidātiem: ārvalstu un Latvijas uzņēmējiem, tiek dots laiks, lai sagatavotu daudzskaitlīgo jomu - dzelzceļa, tiltu, staciju projektēšanas un būvniecības - pieredzes pierādījumus. Pieļauju, pieredzēsim vēl plašāku kandidātu loku un kvalitatīvākus piedāvājumus. Kandidātiem  ir ne tikai izvirzīts augsts kvalitātes standarts, bet arī ir liela atbildība par to, kā tiks īstenotas vērienīgas pārvērtības Rīgas centrālajā, ļoti dinamiskajā,  daļā.”

Starptautiskais iepirkums „Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi”  tiek organizēts divās kārtās, tādējādi nodrošinot laika un resursu ekonomiju. Otro kārtu paredzēts izsludināt šī gada nogalē, lai iegūtu piedāvājumus būvprojekta un būvdarbu izstrādei: darbu izpildes priekšlikumus, atbilstoši tehniskajām specifikācijām. Iepirkuma rezultātā ar iepirkuma uzvarētāju tiks slēgts līgums būvprojekta izstrādei un būvdarbiem, kurus paredzēts sākt 2019. gadā.
Konkursa nolikums ļauj pretendentiem (gan Latvijas, gan ārvalstu uzņēmējiem) veidot apvienības, savienojot nepieciešamās kompetences un piedalīties iepirkumā, pašiem nosakot savstarpējās sadarbības modeli un vadošo partneri.
Projekta realizētājam ir izvirzītas augstas kvalitātes prasības, no kandidātiem  tiek prasīti veikto darbu kvalitātes apliecinājumi, kā arī pēdējos trijos gados tiem ir jābūt sasniegtam vidējam neto apgrozījumam 100 milj. eiro apjomā, un kandidāta un tā speciālistiem jābūt ne mazāk kā 5 gadu pieredzei projektēšanā un ne mazāk kā 7 gadiem – būvdarbu izpildē.

Jau ziņojām, ka aprēķinātās projekta izmaksas ir 186 miljoni eiro, izmaksu aprēķins veikts AECOM priekšizpētes laikā. Metu konkursa noslēgumā izvēlētais risinājums, kam pamatā būs arhitektu biroja PLH Arkitekter sadarbībā ar COWI (Dānija) piedāvātais mets, iekļāvās projektam noteiktajās izmaksās, piedāvājot kvalitatīvus un ilgtspējīgus tehniskos risinājumus un efektīvu resursu izmantošanu, bija pamatoti būvapjomi un darbu secība. Meta autoriem ir vērā ņemama pieredze līdzīgos objektos.

Kopumā, veicot Rail Baltica integrāciju Rīgas multimodālajā transporta mezglā, tiks uzlabota vides pieejamība, drošība, mobilitāte, kā arī transporta pieejamība. Tiks iegūta abu sliežu platumu dzelzceļa pasažieru apkalpošana. Jauns ielu savienojums Elizabetes un Timoteja ielās ļaus atslogot transporta kustību līdzās esošajās ielās. Tiks radīts savienojums starp pilsētas centru un Pārdaugavu: tilts ar jaunu gājēju un velosipēdistu ceļu pāri Daugavai. Savienotas divas Rīgas pilsētas puses: vizuāli un funkcionāli savienota Vecrīga un Rīgas Centrāltirgus.  Renovējot Centrālās dzelzceļa stacijas dienvidu pusi, tiks radīta kvalitatīva publiskā ārtelpa.

Lai nezaudētu harmoniskās attīstības idejas Rīgas pilsētvidei, kas iegūtas metu konkursa laikā, Satiksmes ministrija ir ierosinājusi veidot pārinstitucionālu koordinācijas padomi valsts un Rīgas pilsētas ieinteresētas sadarbības, kā arī trešo pušu līdzdalības veicināšanai.

Projekts tiek realizēts ar 85% Eiropas Savienības līdzfinansējums no CEF (Connecting Europe Facility) un 15% valsts līdzfinansējumu.

Ar aktuālo iepirkumu informāciju varat iepazīties šeit 

Jau ziņots, ka Rail Baltica ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 km garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 km/h, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un kravu pārvadājumus ziemeļu-dienvidu virzienā, kā arī tautsaimniecības ilgtspējīgu un diversificētu attīstību un konkurētspēju, lai  ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu - Rīgu - Kauņu - Varšavu – Berlīni.