Rail Baltica stacijas lidostā „Rīga” būvniecības konkurss netiks kavēts pandēmijas dēļ
Rail Baltica starptautiskās lidostas „Rīga” dzelzceļa stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes starptautiskais konkurss būvdarbu veicēja atlasei varēs notikt atbilstoši plānotajam laika grafikam. Tika rasts mūsdienu tehnoloģijām atbilstošs risinājums un pretendenti varēs apskatīt plānoto būvniecības vietu, izmantojot ar dronu filmētu trases video.
„Ņemot vērā pašreizējos apstākļus, ka potenciālajiem būvniekiem nav iespējams noorganizēt fizisku darbu izpildes vietas apskati, kā iepriekš mēs to, piemēram, organizējām Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas posmā, un respektējot valstī izsludināto ārkārtas stāvokli, izlēmām pretendentus ar šo trases posmu iepazīstināt šādā – mūsdienu tehnoloģijām – atbilstošā veidā. Nofilmētais materiāls tiks pievienots pie iepirkuma „Rail Baltica starptautiskās lidostas „Rīga” dzelzceļa stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes būvdarbi” iepirkuma dokumentācijas kā darbu izpildes vietas apskates vizuālais materiāls, un tiks izsniegts pretendentiem, lai tie konkursanti, kas būs kvalificējušies nākamajai konkursa kārtai, varētu tai pilnīgāk sagatavoties. Šāda pieeja mums ļaus turpināt darbus, atbilstoši noteiktajam laika grafikam, t.sk., noslēgt līgumu ar būvnieku līdz šā gada beigām, lai sāktu būvdarbus 2021. gadā,” skaidro Einārs Jaunzems, Eiropas Dzelzceļa līnijas Projektu ieviešanas un vadības departamenta direktors.
Filmēšana ar dronu notika visā šī projekta posma trases garumā, un tika veikta no apmēram 30 m augstuma.
Jau esam ziņojuši, ka Rail Baltica stacijai un saistītai infrastruktūrai starptautiskajā lidostā „Rīga” ir izstrādāti tehniskie risinājumi, un pašlaik, atbilstoši starptautiskajiem standartiem, notiek to ekspertīze.
SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas 2019. novembrī izsludināja starptautisku konkursu, lai atrastu būvniekus Rail Baltica stacijas ēkas starptautiskajā lidostā „Rīga”, estakāžu, piebraucamo ceļu, uzbēruma, sešu kilometru sliežu ceļa posma un pārvada pār K. Ulmaņa gatvi būvēšanai. Šā gada februārī informējām, ka šajā konkursā nodrošināta spraiga starptautiska mēroga konkurence: tika saņemti 11 kandidātu pieteikumi no Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas uzņēmumiem.
Drīzumā tiks izsludināta konkursa 2. kārta, kuras laikā pretendentiem būs jāiesniedz tehniskais un finanšu piedāvājums.
Šī projekta ietvaros sešās kārtās paredzēts, ka vispirms tiks būvēta Rail Baltica stacijas ēka lidostā, kas paredzēta trijos līmeņos, estakādes būvkonstrukcijas un piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru. Tad sekos stacijas ēkas fasādes izveide, kuras risinājumā, respektējot Latvijas koka arhitektūras tradīcijas, izvēlēts koks kā dominējošais stacijas fasādes elements, un fasādes apdares darbi, kā arī tiks veidotas mehāniskās sistēmas, notiks iekšējā apdare, labiekārtošana. Pēcāk sekos estakādes uz Rīgu un Jaunmārupi izbūve. Lai dzelzceļš aizņemtu mazāk vietas, Rail Baltica dzelzceļš un stacija lidostā „Rīga” tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram 10 metri. Tiks veidots uzbērums un 113 m garš dzelzceļa pārvads pār K. Ulmaņa gatvi. Kā noslēdzošais posms būs sliežu būvniecība. Paredzēts izbūvēt divus dzelzceļa sliežu ceļus, lai pa jaunuzbūvēto dzelzceļu 4 reizes dienā varētu kursēt Rail Baltica ātrvilciens, un ik pa apmēram 30 minūtēm t.s. shutlle jeb atspoles vilciens, savienojot lidostu un Centrālo staciju Rīgā. Tas ļaus 8 minūtēs nokļūt no lidostas galvaspilsētas centrā. Infrastruktūras izveide dos iespēju izvērst arī kravu apstrādes pakalpojumus, jo varēs izveidot kravu dzelzceļa atzara pieslēgumu lidostas teritorijai.