Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Rail Baltica stacijas lidostā „Rīga” būvniecības konkurss turpinās paredzētajos termiņos

5. Jūnijā, 2020

4. jūnijā Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas organizēja attālinātu sanāksmi kandidātiem, kas piedalās starptautiskā konkursā par būvdarbu veikšanu Rail Baltica stacijai starptautiskajā lidostā „Rīga” un saistītai infrastruktūrai.  Lielais dalībnieku skaits apliecināja, ka notiek kandidātu aktīva gatavošanās finanšu un tehniskā piedāvājuma iesniegšanai. Izmantojot digitālos rīkus, attālinātā sanāksme ir otrais veids, ko uzņēmums izmanto, lai nodrošinātu būvdarbu iepirkuma konkursa norisi bez kavēšanās. Tā ir daļa no risinājuma, lai iepirkuma procedūras ietvaros realizētu objekta apmeklējumu.

Pēc sanāksmes Einārs Jaunzems, Eiropas Dzelzceļa līnijas Projektu ieviešanas un vadības departamenta direktors, atklāja, ka attālinātajā sanāksmē, kas  ceturtdien ilga visu pēcpusdienu, piedalījās 55 interesenti, kas pārstāvēja reģistrētus konkursa kandidātus. Tika paskaidrota projekta uzbūve, aprakstīts tā dalījums posmos, tehniskie risinājumi un finansēšanas mehānisms. Tāpat tika uzdoti un atbildēti jautājumi par pareizu vērtēšanas kritēriju lietojumu, BIM (būves informācijas modelēšana) lietojumu, saistību izpildes garantiju un apdrošināšanas nosacījumiem.

Kaspars VingrisEiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs, norādīja: “Attālinātās sanāksmes organizēšana bija veiksmīgs risinājums, lai būvdarbu iepirkuma konkurss noritētu bez aizķeršanās un kavēšanās. Sanāksme bija instruments, lai kandidāti atrastu atbildes uz saviem jautājumiem un bija redzams, ka kandidāti aktīvi gatavojas iepirkumam, lai līdz šā gada 3. augustam spētu profesionāli sagatavot un iesniegt kvalitatīvu tehnisko un finanšu piedāvājumu. Tas dod pārliecību, ka tiks nodrošināta augsta līmeņa konkurence un būs iespējas izvēlēties ne tikai labāko, bet arī izmaksu ziņā efektīvāko būvniecības piedāvājumu.”

Jau iepriekš šī starptautiskā konkursa ietvaros, kas norit saspringtā laikā, tika atrasti radoši risinājumi kā turpināt konkursu bez kavēšanās. Tā, piemēram, respektējot valstī izsludināto ārkārtējo stāvokli,  pretendenti  ar šo trases posmu nevar iepazīties klātienē. Tika rasts mūsdienīgs tehnoloģisks risinājums, un kandidāti ar objekta teritoriju var iepazīties, izmantojot ar dronu filmētu materiālu.


EDZL preses foto: attālinātās sanāksmes laikā.

Jau ziņots, ka maija sākumā Eiropas Dzelzceļa līnijas izsludināja starptautiskā konkursa 2. posmu par būvdarbu veikšanu Rail Baltica stacijai starptautiskajā lidostā „Rīga” un saistītai infrastruktūrai, kuram bija kvalificējušies visi 11 pirmās kārtas kandidāti no 8 valstīm: Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas. Kandidātiem līdz šā gada 3. augustam jāiesniedz tehniskais un finanšu piedāvājums Rail Baltica projekta īstenotājam Latvijā – SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas. Būvniekiem izvirzītas augstas kvalifikācijas prasības:  pieredze publisko ēku,  dzelzceļa sliežu ceļa, kā arī jaunu autoceļu būvdarbos.
2020. gada beigās plānots noslēgt līgumu ar konkursa uzvarētāju un 2021. gadā uzsākt būvdarbus.

Būvniecības darbi plānoti piecās kārtās: vispirms tiks būvēta stacijas ēka, kas paredzēta trijos līmeņos, estakādes būvkonstrukcijas un piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru. Tad sekos stacijas ēkas fasādes izveide, kuras risinājumā, respektējot Latvijas koka arhitektūras tradīcijas, izvēlēts koks kā dominējošais stacijas fasādes elements, un fasādes apdares darbi,  kā arī tiks veidotas mehāniskās sistēmas,  notiks iekšējā apdare, labiekārtošana. Pēcāk sekos estakādes uz Rīgu un Jaunmārupi izbūve. Lai dzelzceļš aizņemtu mazāk vietas, Rail Baltica dzelzceļš un stacija lidostā „Rīga” tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram 10 metri. Tiks veidots uzbērums un 113 m garš dzelzceļa pārvads pār K. Ulmaņa gatvi. Kā noslēdzošais posms būs sliežu būvniecība. Paredzēts izbūvēt divus dzelzceļa sliežu ceļus, lai pa jaunuzbūvēto dzelzceļu 4 reizes dienā varētu kursēt Rail Baltica ātrvilciens, un  ik pa apmēram 30 minūtēm t.s. shuttle jeb atspoles vilciens, savienojot  lidostu un Centrālo staciju Rīgā. Tas ļaus 8 minūtēs nokļūt no lidostas galvaspilsētas centrā. Infrastruktūras izveide dos iespēju izvērst arī kravu apstrādes pakalpojumus, jo varēs izveidot kravu dzelzceļa atzara pieslēgumu lidostas teritorijai.

Šī projekta finansētāji ir Eiropas Komisija un Satiksmes ministrija,  ieviesēji - Eiropas Dzelzceļa līnijas un RB Rail AS.