Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Rail Baltica starptautiskajā forumā gan akcentēs projekta ieguvumus, gan arī pulcinās ap 200 piegādātāju

20. Aprīlī, 2017

Divas dienas Rīgā – 24. un 25. aprīlī - norisināsies jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma projekta Rail Baltica 2017. gada nozīmīgākais starptautiskais pasākums – forums „Rail Baltica – jauna ekonomiskā koridora veidošana”(„Rail Baltica Global Forum 2017 - Building a New Economic Corridor”), kura laikā tiks skatīts Rail Baltica ekonomiskais potenciāls, iepirkumu politika un organizācija. Pasākums sekmēs arī projekta potenciālo piegādātāju tīklošanās iespējas.

Forumu organizē trīs Baltijas valstu kopuzņēmums  a/s RB Rail  ar trīs projekta nacionālo ieviesējorganizāciju – Rail Baltic Estonia, Eiropas Dzelzceļa līnijas un Rail Baltica statyba - atbalstu, par to informē Ilze Rassa, a/s RB Rail Komunikācijas un sadarbības ar valsts iestādēm vadītāja.
Foruma  laikā tiks apskatīti stratēģiski un taktiski jautājumi no nacionālās, reģionālās un Eiropas Savienības (ES) perspektīvas, sekmējot „Gadsimta projekta”  ieviešanu. Tas vienkopus pulcēs augsta līmeņa vadītājus un lēmuma pieņēmējus, dzelzceļa, loģistikas un ekonomikas profesionāļus, ietekmīgus politiķus un organizācijas, kā arī būs teju 200 uzņēmumu - potenciālie projekta piegādātāji no 18 pasaules valstīm.

Rail Baltica projekts sniedz iespējas, kas ir jāierauga jau šodien, lai izmantotu tās nākotnē. Tas ir unikāls, ievērojams un komplekss multinacionāls infrastruktūras projekts, kas veidos jaunu ekonomisko koridoru, tieši savienojot Eiropas Ziemeļus ar visu Eiropas Savienību. Mēs kopā varam paust izcilākās idejas, praksi un risinājumus, kā labāk savienot tautas, ļaudis un vietas,” teica Baiba Rubesa, a/s RB Rail valdes priekšsēdētāja.
Pirmā pasākuma diena veltīta diskusijām par Rail Baltica infrastruktūras potenciālo iespēju kļūt par katalizatoru jauna ekonomiskā koridora izveidē. Pasākuma laikā pirmo reizi tiks prezentēta Rail Baltica globālā projekta izmaksu un ieguvumu analīze. Turklāt pasākumā tiks runāts par biznesa un pasažieru interesi ne tikai par Rail Baltica projektu, bet arī par citiem līdzīgiem šāda līmeņa projektiem Eiropā. Pasākumā piedalīsies augsta līmeņa amatpersonas un viedokļu līderi no Igaunijas, Latvijas, Lietuvas, Polijas, Somijas, ES Komisijas un Parlamenta.

Otra pasākuma diena iecerēta kā projekta piegādātāju diena (Industry Suppliers' Day), kuras mērķis ir apvienot vienuviet potenciālos projekta piegādātājus ne tikai no Baltijas, bet arī no citām pasaules valstīm. Projekta piegādātāju diena būs īpaši veltīta projekta iepirkumu tēmai, sniedzot detalizētu informāciju par šogad Baltijas valstīs gaidāmajiem vairāk nekā 40 projekta iepirkumiem un to laika plānu, kā arī iepazīstinot ar projekta iepirkuma procedūrām.
Šai Foruma dienai dalību pieteikuši ap 200 piegādātāju no 18 valstīm: gan no tuvējām Baltijas valstīm, Polijas, Somijas, kā arī no Baltkrievijas, Spānijas, Japānas un Ķīnas. Dalībnieku vidū ir celtniecības jomas, enerģētikas, arhitektūras, IT, finanšu, ražošanas, nekustamo īpašumu u.c. biznesa jomu pārstāvji, kuri ir ieinteresēti Rail Baltica projekta attīstībā un saredz potenciālu sava biznesa attīstībai.
Foruma mājas lapā http://www.railbaltica.org/forum iespējams iepazīties ar pilnu vietējo un starptautisko uzņēmumu sarakstu, kas apmeklēs Foruma otro dienu.

Abu dienu pasākumi būs vērojami interneta tiešraidē Foruma mājas lapā www.railbaltica.org/forum

Jau ziņots, ka Rail Baltica ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 km garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 km/h, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un kravu pārvadājumus ziemeļu-dienvidu virzienā, kā arī tautsaimniecības ilgtspējīgu un diversificētu attīstību un konkurētspēju, lai  ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu - Rīgu - Kauņu - Varšavu – Berlīni.