Redzama sīva konkurence par Salaspils intermodālā kravu termināļa būvprojekta izstrādi un autoruzraudzību
Rail Baltica projekta ieviesēja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas izsludinātā slēgtā konkursa “Būvprojekta izstrāde un autoruzraudzība Salaspils TEN-T intermodālajam kravu terminālim” pirmajā kārtā saņemti sešu pretendentu pieteikumi. Tos iesnieguši starptautiski un reģionāli pretendenti no Latvijas, Spānijas, Vācijas, Francijas, Slovākijas, Itālijas, Somijas, Polijas un Lietuvas. Dalībai konkursā pretendenti izveidojuši apvienības.
Konkurss norisinās divos posmos. Pirmajā notiks kandidātu kvalifikācijas izvērtēšana, otrajā - kandidātu piedāvājumu iesniegšana un vērtēšana, iepirkuma līguma slēgšanas tiesību piešķiršana. Būvprojektam jābūt izstrādātam 2023. gadā, kad, atbilstoši plānam, paredzēts uzsākt būvdarbus.
Pirmajā posmā tiks izvērtēti pretendenti no personu apvienības Ardanuy-Prointec, kas sastāv no: Ardanuy Ingenieria (Spānija) un PROINTEC (Spānija), pilnsabiedrība Egis Rail S.A., kas sastāv no: DB Engineering & Consulting Gmbh (Vācija) un Egis Rail S.A., (Francija), Petroline Jolding GmbH (Vācija) kopā ar apakšuzņēmēju SIA Ceturtais stils (Latvija), piegādātāju apvienība Vektors T, Valbek&Prodex, BM-projekts, kas sastāv no SIA BM-projekts (Latvija), SIA Vektors T Baltijas mākslīgo būvju projektēšanas birojs (Latvija) un VALBEK&PRODEX spol. s r.o. (Slovākija) kopā ar apakšuzņēmēju SIA Dzelzceļa būve (Latvija). Personu apvienība SIA BRD projekts, Srl Sintagma, kas sastāv no: SIA BRD PROJEKTS (Latvija) un Sintagma S.r.l. (Itālija). Pilnsabiedrība Sweco Infra & Rail Oy, kas sastāv no SIA Witteveen+Bos Latvia (Latvija), Sweco consulting Z O.O., (Polija), Sweco Infra & Rail Oy (Somija) un UAB Sweco Lietuva (Lietuva).
Konkursā tika aicināti piedalīties pieredzējuši projektētāji: kandidātam pēdējo septiņu gadu laikā ir jābūt profesionālai pieredzei, kas saistīta ar intermodālā kravu pārkraušanas termināļa projektēšanu, ieskaitot 1435 mm dzelzceļa sliežu ceļus ar iespēju vienlaikus apkalpot vairākus kravas vilcienus; konteineru uzglabāšanas laukuma projektēšanā; 1520 mm dzelzceļa kravas stacijas projektēšanā ar noteiktu skaitu pieņemšanas – nosūtīšanas sliežu ceļu; dzelzceļa sliežu ceļu projektēšanā, kas paredzēta autotransporta pārvadājumu nodrošināšanai, kā arī autoceļu projektēšanā.
Paredzētā līguma izpildes laiks - 27 mēneši no līguma spēkā stāšanās dienas ar iespēju pagarināt līguma izpildes laiku. Autoruzraudzības termiņš - līdz būvju pieņemšanai ekspluatācijā.
Iepirkuma līgums tiek līdzfinansēts no Latvijas valsts un Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI).
Plašāk par slēgto konkursu šeit