Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Salacgrīvā atklāta Rail Baltica vides izstāde "Ar vienu vilcienu rītdienā"

3. Augustā, 2022

Salacgrīvā, Bocmaņa laukumā, 3. augustā atklāta ceļojošā vides izstāde par Rail Baltica projektu – "Ar vienu vilcienu rītdienā”, un pasākuma ietvaros notika tikšanās ar iedzīvotājiem.

Kopš jūlija vidus izstāde viesojas Limbažu novadā, kuru šķērsos topošā dzelzceļa līnija. Sākotnēji izstāde bija aplūkojama Tūjā, bet līdz 17. augustam informēs Salacgrīvas iedzīvotājus par topošo Rail Baltica dzelzceļa līniju.

Izstādi atklāja Satiksmes ministrs Tālis Linkaits un Limbažu novada domes priekšsēdētājs Dagnis Straubergs.  
“Būvdarbus pamattrasē plānojam veikt pa posmiem – nākamgad pirmajā posmā veicot darbus dienvidu virzienā no Lietuvas robežas līdz lidostai “Rīga” un Salaspils kravu terminālim. Tos plānots pabeigt līdz 2027. gadam. Pēc tam uzsāksim būvdarbus Ziemeļu posmā, kur pašreiz vēl rit projektēšana un tiek plānoti nākotnes pasažieriem ērtākie risinājumi,” atzīmēja Tālis Linkaits, atklājot izstādi.

Pēc izstādes atklāšanas sekoja Salacgrīvas pilsētas un Limbažu novada iedzīvotāju tikšanās ar Rail Baltica projekta pārstāvjiem no RB Rail AS un SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas.

Limbažu novadu šķērso Rail Baltica pamattrases Ziemeļu posms no Latvijas-Igaunijas robežas līdz Vangažiem. Kopējais projektēšanas posma garums ir 94 km, no kuriem dzelzceļa līnijas aptuvenais garums – 65 km. Limbažu novads būs Rail Baltica reģionālajām stacijām bagātākais Latvijas novads, jo tajā plānots izvietot veselas trīs reģionālās stacijas – Salacgrīvā, Skultē un Tūjas apkārtnē, kā arī paredzēts infrastruktūras tehniskās apkopes punkts Skultes pagastā.

Paredzēts, ka infrastruktūras tehniskās apkopes punkts Skultes pagastā līdzīgi kā Iecavas pagastā būvdarbu laikā kalpos kā būvniecības bāze, uz kuru, izbūvējot pieslēgumu esošajam 1520 mm sliežu ceļu tīklam, tiks piegādāti nepieciešamie būvmateriāli, kā arī novietota būvtehnika, kas ļaus optimizēt būvdarbu loģistikas procesu, kā arī veikt priekšdarbus pirms izbūves darbiem.

Pēc Rail Baltica pamattrases izbūves Skultes un Iecavas infrastruktūras apkopes punkta pamatfunkcija būs nodrošināt Rail Baltica infrastruktūras – sliežu ceļu, kontakttīklu, signalizācijas sistēmu- uzturēšanu. Pašlaik norit abu šo punktu būvprojekta izstrāde.

Ņemot vērā prognozētās pasažieru plūsmas un pārrobežu sadarbības potenciālu Salacgrīvā plānota liela reģionālā stacija, kas atradīsies netālu no šķērsojuma ar autoceļu V144 Salacgrīva-Vecsalaca. Piekļuve stacijas teritorijai paredzēts organizēt gan no Baznīcas ielas, gan Tērces ielas puses. Paredzētais stacijas nosaukums ir Salacgrīva, kurš tika pārliecinoši atbalstīts arī iedzīvotāju aptaujā.

No iedzīvotājiem tikšanās laikā tika saņemti dažādi jautājumi – par Rail Baltica reģionālās stacijas novietojumu Tūjas apkārtnē, par plānoto jauno tiltu pār Salacas upi, par Salacgrīvas ostas pieslēguma iespējām dzelzceļa līnijai kravu pārvadājumiem, par vietējiem šķērsojumiem un to uzturēšanu, kā arī atsavināšanu un citiem jautājumiem.

Izstādes apmeklētāji aicināti saistošā un viegli uztveramā veidā iepazīties ar Rail Baltica projekta pašreizējām aktualitātēm, plānoto starptautisko un reģionālo satiksmi, kravu loģistikas attīstības iespējām novadu pašvaldībās, kā arī ar faktiem par vēsturisko dzelzceļa savienojumu ar Eiropu.

Pēc pieturas Salacgrīvā izstāde turpinās savu ceļojumu uz Ķekavas novadu, kā arī citām novadu pašvaldībām, ko šķērsos topošā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnija. Izstādes ceļojums pa novadu pašvaldībām Latvijā turpināsies līdz oktobra beigām. Noslēgumā izstādi nodos Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejam, turpmākai ekspozīcijai muzeja āra teritorijā.

Izstāde tapusi ar Eiropas Savienības Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta atbalstu un sadarbībā ar novadu pašvaldībām.