Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Šogad sludinās konkursu zemes ierīcības darbiem Rail Baltica projektā līdz Lietuvas robežai

22. Martā, 2021

Šogad tiks uzsākta nekustamo īpašumu atsavināšana Rail Baltica projekta vajadzībām posmā lidosta Rīga” – Lietuvas robeža, kas skars aptuveni 500 īpašumus, un tiks izsludināts iepirkums zemes ierīcības un zemes kadastrālās uzmērīšanas pakalpojumiem.

Par to Latvijas Mērnieku biedrības biedru kopsapulcē 19. martā informēja Aigars Lipčiks, Eiropas Dzelzceļa līnijas Projekta ieviešanas un vadības departamenta projektu vadītājs. 

Mērnieku biedrības kopsapulcē tika sniegts ieskats Rail Baltica staciju attīstībā, stāstot par projekta lielākajām un sarežģītākajām Rail Baltica stacijām – Centrālo staciju Rīgā un lidostā „Rīga”, kā arī tika norādīts, ka šogad sāksies darbs pie Rail Baltica reģionālo staciju attīstīšanas Latvijā. Rail Baltica kalpos arī kā reģionālais dzelzceļš un ar ātrumu 200km/h varēs pārvietoties ne tikai Latvijas mērogā, bet arī starp valstīm, piemēram, Bauska – Paneveža. Kopumā Rail Baltica sniegs iespēju ātrgaitas, reģionāliem un kravu pārvadājumiem, tai skaitā izveidojot multimodālu kravu termināli Salaspilī.

Mērniecības jomas speciālisti tika informēti par nekustamo īpašumu atsavināšanu projekta vajadzībām. Runājot par aktualitātēm Rail Baltica projektā zemes ierīcības un zemes kadastrālās uzmērīšanas jomā, A. Lipčiks atgādināja, ka projekta ietvaros 2017. gadā tika noslēgta vispārīgā vienošanās par zemes ierīcības, kadastrālās uzmērīšanas un robežu ierīkošanas darbu veikšanu nekustamajiem īpašumiem, kas saistīti ar Rail Baltica būvniecību, ar četriem uzņēmumiem: SIA A2 Grupa, SIA Latvijasmernieks.lv, SIA Metrum un SIA Delta Kompānija.
Jāpiebilst, ka neatkarīgas un profesionālas zemes ierīcības un mērniecības pakalpojumu komandas veic mērniecības un zemes ierīcību gadījumos, kad Rail Baltica izbūvei nepieciešama zemesgabala daļa/-as. Īpašniekiem nav jāveic šo darbu apmaksa, jo to nodrošina Rail Baltica projekta ieviesējs Latvijā – uzņēmums  Eiropas Dzelzceļa līnijas no projekta finansējuma līdzekļiem.

Līdz šim Rīgas Centrālās stacijas un lidostas „Rīga” posmā izstrādāti 68 zemes ierīcības projekti (zemes ierīcība tiek veikta īpašumiem, kas nepieciešami sabiedrības vajadzību nodrošināšanai) un veiktas 54 zemes kadastrālās uzmērīšanas, informēja A. Lipčiks.
„Šogad tiks uzsākta nekustamo īpašumu atsavināšana Rail Baltica projekta vajadzībām posmā lidosta „Rīga” – Lietuvas robeža, kas skars aptuveni 500 īpašumus, un, ņemot vērā, ka esošā vispārīgā vienošanās ir spēkā līdz šī gada jūlijam, tiks izsludināts jauns iepirkums zemes ierīcības un zemes kadastrālās uzmērīšanas pakalpojumiem,” teica viņš.

Latvijas Mērnieku biedrības mērķis ir ikgadēji vienkopus pulcēt mērnieku un ģeodēzistu sabiedrību, ģeodēzijas nozares valsts un pašvaldības iestādes, politikas veidotājus un aktīvistus, lai informētu par realizētajiem projektiem, rezultātiem, valsts iestāžu aktualitātēm un nākotnē plānotajiem darbiem.

Jau ziņots, ka Rail Baltica ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 km garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 km/h, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un kravu pārvadājumus ziemeļu-dienvidu virzienā, kā arī tautsaimniecības ilgtspējīgu un diversificētu attīstību un konkurētspēju, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu - Rīgu - Kauņu - Varšavu – Berlīni.