Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Trīs pretendenti konkursā Rail Baltica Latvijas reģionālo mobilitātes punktu projektēšanai un autoruzraudzībai

24. Janvārī, 2022

Atklātā konkursā “Rail Baltica 17 Latvijas reģionālo mobilitātes punktu būvprojektu izstrāde un autoruzraudzība” par iespēju slēgt līgumu konkurēs 3 pretendenti. Konkursanti izveidojuši apvienības, kas pārstāv Latvijas, Spānijas un Itālijas projektēšanas uzņēmumus. Izvēlētais pretendents nodrošinās 17 reģionālo mobilitātes punktu ēku un pasažieru infrastruktūras projektēšanu un veiks autoruzraudzību, t.sk., veiks visus projektēšanai nepieciešamos priekšdarbus.

Apvienojot vietējo un ārvalstu speciālistu pieredzi, savus pieteikumus dalībai konkursā iesniegušas trīs apvienības:

  • Ardanuy Ingenieria S.A., TPF GETINSA EUROESTUDIOS, S.L. (Spānija);
  • Personu apvienība RERE INECO (Latvija, Spānija);
  • SIA BRD projekts, Sintagma S.R.L. (Latvija, Itālija).

Līgumu ar uzvarētāju plānots noslēgt 2022. gada maijā. Līguma izpildes laiks: būvprojektēšanas pakalpojumiem – 19 mēneši (līdz 2023. gada beigām); autoruzraudzības pakalpojumiem – līdz attiecīgo būvju pieņemšanai ekspluatācijā. 

Konkursa ietvaros uz Rail Baltica pamatlīnijas Latvijā plānoti 16 reģionālie mobilitātes punkti (Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā) un viena jauna pieturvieta Rīgā, Āgenskalnā pie P. Stradiņa slimnīcas uz esošā sliežu ceļa. Papildus vairāku reģionālo mobilitātes punktu iespējamās vietas tiek izskatītas īstenošanai tālākā nākotnē.
Paredzēts, ka reģionālajos mobilitātes punktos jeb multimodālās vietās satiksies dažādi transporta veidi – valsts un pašvaldību autobusi, privātās automašīnas un elektrotransports, skrejriteņi, velosipēdi un visi citi mikromobilitātes rīki, kā arī tiks attīstīti dažādi pakalpojumi.

Rail Baltica projekta finansētāji ir Eiropas Komisija un Latvijas valsts, ieviesēji Latvijā -  Eiropas Dzelzceļa līnijas un koordinators RB Rail AS.