Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Vebinārā par inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumu iepirkumu Rail Baltica pamattrases izbūvei liela interese

10. Februārī, 2022

Rail Baltica projekta nacionālā ieviesēja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas oranizētajā tiešsaistes sanāksmē-vebinārā ar ieinteresētajiem piegādātājiem par inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumu iepirkumu Rail Baltica pamattrases izbūvei piedalījās vairāk nekā 100 dalībnieku no 50 uzņēmumiem un organizācijām no Beļģijas, Francijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Zviedrijas, Lielbritānijas, Nīderlandes, Austrijas, Somijas, Indijas, Kanādas un Turcijas. No Latvijas vebinārā piedalījās 18 uzņēmumu pārstāvji.

Inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumu nodrošināšanai Rail Baltica pamattrases izbūvē īpaši svarīga ir starptautisko uzņēmumu sadarbība ar vietējiem uzņēmumiem, lai nodrošinātu nacionālās būvniecības likumdošanas ievērošanu šāda mēroga projekta realizācijā.

Uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas 19.janvārī organizēja tiešsaistes sanāksmi-vebināru ieinteresētajiem piegādātājiem, lai iegūtu atgriezenisko saiti un informētu par iepirkuma nosacījumiem Rail Baltica pamattrases izbūves FIDIC inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumiem atbilstoši iepirkuma „Rail Baltica pamattrases būvdarbu Latvijā inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumi” 1.posmam.

Sanāksmes laikā ieinteresētos būvniecības industrijas pārstāvjus iepazīstināja ar iepirkuma 1.posma prasībām, būvdarbu līguma un tā uzraudzības pamatprincipiem – agrīno būvkompānijas iesaisti, būvniecības darbu uzsākšanas secību, kā arī līguma vadības pamatprincipiem u.c.
Tika stāstīts, ka būvdarbus Rail Baltica pamattrasē un uzraudzības darbus plānots veikt vairākos fāzēs, -1. fāze paredz līguma vispārīgās daļas vadību, kas būs aktīva no pirmās līguma izpildes dienas līdz līguma izpildes beigām, iekļaujot agrīno uzņēmēja iesaisti2. fāzē plānoti būvdarbi Dienvidu būvdarbu posmā, bet 3. fāzē – Ziemeļu būvdarbu posmā, savukārt 4. fāzē – sliežu, gulšņu un balasta ierīkošana posmos ne īsākos kā 50 km.

Sanāksmes dalībnieki izmantoja iespēju uzdot jautājumus par šo iepirkumu. Piemēram, tika jautāts, vai dalībai konkursā pastāv interešu konflikts uzņēmumiem, kas jau ir iesaistīti Rail Baltica pamattrases projektēšanas stadijā, par to, kādas zināšanas ir nepieciešamas būvniecības uzraudzības pakalpojumu sniegšanai u.c. Ņemot vērā starptautiski strādājošu uzņēmumu interesi par šo iepirkumu, tika jautāts sīkāk pastāstīt par vietējiem nodokļiem, prasībām un tiesisko politiku, kas jāievēro, lai strādātu Latvijā.

Informācija par sanāksmi, kā arī tās laikā uzdotajiem jautājumiem un sniegtās atbildes ir pieejamas šeit

Jau ziņots, ka FIDIC inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumu konkurss norit vienlaikus ar apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā – konkursu „Rail Baltica pamattrases būvdarbi Latvijā”.
Konkursa procedūras iepirkuma priekšmets ir inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumu nodrošināšana Rail Baltica pamattrases infrastruktūras būvdarbiem Latvijas  lauku teritorijā.
Konkurss norisināsies divos posmos: pirmajā notiks kandidātu atlase, bet otrajā – pretendentu iesniegto sākotnējo piedāvājumu novērtēšana un sarunas, un, ja nepieciešams, sarunas, galīgo piedāvājumu iesniegšana un iepirkuma līguma slēgšana.
Pirmajam, kvalifikācijas, posmam kandidātiem jāpiesakās līdz 2022. gada 28. februārim. Otro kārtu plānots izsludināt 2022. gada maijā. Ar konkursa uzvarētāju līgumu plānots noslēgt 2022. gada septembrī.
Vairāk ar konkursa nosacījumiem var iepazīties šeit 

Šis bija jau otrais vebinārs. Pirmais vebinārs – apspriede ar mērķi sniegt nozarei vispārīgu informāciju par iepirkumu norisinājās pagājušā gada 24. novembrī. Vebināra prezentācija, kā arī atbildes uz uzdotajiem jautājumiem publicēta un apskatāma šeit  

Rail Baltica dzelzceļa trase Latvijā stiepjas aptuveni 260 km garumā, sākoties pie Lietuvas – Latvijas robežas un turpinās caur 10 pašvaldību teritoriju: Bauskas, Ķekavas, Olaines, Mārupes novadu, galvaspilsētu Rīgu, turpinoties Igaunijas virzienā caur Salaspils, Ropažu, Siguldas, Saulkrastu un Limbažu novadu. 

Jaunā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa Rail Baltica trase nav domāta tikai Rail Baltica ātrvilcienam un starptautiskajiem kravu pārvadājumiem. Tā dos iespēju uzlabot arī reģionālo mobilitāti, t.i., attīstīt reģionālo dzelzceļa satiksmi arī uz vietām, kur iepriekš nebija staciju. Šobrīd uz Rail Baltica pamata līnijas Latvijā plānotas 16 reģionālās pieturas Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā un viena jauna 1520 mm stacija Rīgā, Āgenskalnā pie P. Stradiņa slimnīcas. Reģionālo staciju plānošana un projektēšana tiks veikta līdz 2023. gada beigām un tiks finansēta Rail Baltica projekta ietvaros. Papildus vairāku reģionālo staciju iespējamās vietas tiek izskatītas īstenošanai tālākā nākotnē.

Projekts līdz 85% tiek finansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (Connecting Europe Facility) līdzekļiem, bet atlikusī daļa – no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.

Rail Baltica projekta nacionālais ieviesējs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas, savukārt globālā projekta koordinators un Rail Baltica kopuzņēmums ir RB Rail AS.