Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Vietējie un ārvalstu projektēšanas uzņēmumi konkurē par Rail Baltica infrastruktūras apkopes punktu būvprojektu izstrādi

30. Oktobrī, 2020

Konkursā par Rail Baltica  infrastruktūras apkopes punktu Skultē un Iecavā būvprojektu izstrādi un autoruzraudzību saņemti astoņi piedāvājumi gan no vietējiem, gan starptautiskiem būvniecības jomas uzņēmumiem no kopumā sešām valstīm: Latvijas, Vācijas, Spānijas, Francijas, Turcijas un Itālijas. Pretendenti konkurē  kā  atsevišķi uzņēmumi, gan arī kā vietējās un ārvalstu pieredzes apvienojums uzņēmumu apvienībās. Tas nozīmē, ka būs iespējams izvēlēties darbu kvalitātes un izmaksu attiecības labāko piedāvājumu.

Konkursa komisija līdz šī gada beigām vērtēs iesniegtos piedāvājumus, lai noskaidrotu, kuri konkursanti atbilst nolikumā izvirzītajām prasībām un kvalificējas iepirkuma otrajai kārtai, kuru iecerēts izsludināt 2021. gada sākumā.

Jau ziņots, ka 1. septembrī Rail Baltica projekta ieviesējs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas izludināja konkursu būvprojektu izstrādei un autoruzraudzībai Rail Baltica  infrastruktūras apkopes punktiem Skultē un Iecavā. Infrastruktūras apkopes punkti nodrošinās Rail Baltica dzelzceļa līnijas uzturēšanu un attīstību Latvijā. Skultes infrastruktūras apkopes punkta teritorija plānota aptuveni 16 ha platībā, Iecavas tiks veidota lauku teritorijā - aptuveni 16,5 ha platībā.

„Efektīvu Eiropas sliežu platuma  dzelzceļa darbību nodrošinās tās  kvalitatīva uzturēšana un attīstīšana. Šoruden sākas Rail Baltica līnijas izbūve, tāpēc paralēli uzsāksim arī apkopes punktu veidošanu Latvijā, kam paredzētas darbības funkcijas jau būvniecības laikā. Skultes un Iecavas infrastruktūras apkopes punktu pamatfunkcija būs nodrošināt Rail Baltica infrastruktūras - sliežu ceļu, kontakttīklu, signalizācijas sistēmu uzturēšanu. Tajos bāzēsies un tiks apkalpota specializētā tehnika, uzglabāti nepieciešamie materiāli un nodrošināta to piegāde kā pa 1435 mm, tā arī pa 1520 mm platuma dzelzceļiem.  Rail Baltica izbūves laikā posmā Igaunijas robeža - Rīga un Rīga – Lietuvas robeža apkopes punkti  Skultē un Iecavā ļaus nodrošināt būvmateriālu, iekārtu un būvtehnikas uzglabāšanu un nepieciešamās apstrādes,” iepriekš skaidroja Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris. 

Konkursā var piedalīties fiziskas vai juridiskas personas, vai šādu personu apvienība, kas tirgū piedāvā veikt būvprojektēšanas pakalpojumus, un kuras ir reģistrētas Būvkomersantu reģistrā vai attiecīgajā profesionālās darbības reģistrācijas iestādē ārvalstīs. 
Kandidātam iepriekšējo 7 gadu laikā (2013.-2019.g.) un 2020. gadā līdz pieteikuma iesniegšanas dienai ir jābūt minimālai profesionālai pieredzei šādu būvprojektu izstrādē:
sliežu ceļi – 1435 mm vai 1520 mm standarta platuma dzelzceļa apkalpes vietas vai stacijas pārbūves vai jaunbūves projektēšana ar izvērsto sliežu ceļu garumu vismaz 1 (viens) km viena būvprojekta ietvaros; autoceļa pārbūves vai jauna autoceļa ar asfaltbetona brauktuves virskārtas platību vismaz 5 000  m2 vai kopējo ceļu garumu vismaz 1 km ar vismaz 1 vienlīmeņa krustojumu un vismaz 1 gājēju pāreju projektēšanā; publiskas ēkas vai  ražošanas ēkas jaunbūves projektēšanā ar kopējo platību vismaz 2 000  m2 ; degvielas uzpildes stacijas vai lokomotīvju ekipēšanas punkta (t.sk. ar degvielas uzpildes funkciju) ar degvielas glabāšanas tvertnēm jaunbūves projektēšanā. 
Kandidāta vidējam gada finanšu neto apgrozījumam iepriekšējos 3 finanšu gados (t.i., 2017., 2018. un 2019.g.) ir bijis jābūt vismaz 1 100 000 eiro, kā arī 2019. gadā - pozitīvam pašu kapitālam (kopējie līdzekļi - kopējās saistības) un tekošās likviditātes koeficientam (apgrozāmie līdzekļi/īstermiņa saistības) uz 2019.gada 31.decembri ir bijis jābūt  vismaz 1,00.


Līguma izpildes laiks - 20 (divdesmit) kalendāra mēneši no līguma spēkā stāšanās dienas ar iespēju pagarināt līguma izpildes laiku. Autoruzraudzības termiņš ir līdz būvju pieņemšanai ekspluatācijā.