Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Nevalstisko sektoru informē par Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla mobilitātes un funkcionalitātes risinājumiem

6. Augustā, 2021

Tuvojoties intensīviem būvniecības darbiem vairākās Rīgas centra ielās, Rail Baltica projekta ieviesējs Latvijā Eiropas Dzelzceļa līnijas (EDZL) un būvnieku apvienība BERERIX 5. augustā organizēja tiešsaistes tikšanos ar nevalstiskajām organizācijām un Rīgas apkaimju biedrībām. Projekta īstenotāji iepazīstināja vairāk nekā 20 dažādu organizāciju pārstāvjus ar izstrādātajiem mobilitātes, funkcionāliem un drošības risinājumiem, kas paredzēti projektā, kā arī ar īstermiņa satiksmes ierobežojumiem Rīgas centrā.

Rīgas Centrālā mezgla projekta izstrādes konsultācijās ikdienā iesaistīti vairāk nekā 100 partneru no dažādām nozarēm, tostarp NVO pārstāvji, kuri sniedz ieteikumus ilgtspējīgai projekta realizācijai. Ap 80% no iesniegtajiem priekšlikumiem tiek iekļauti būvniecības risinājumu dokumentos.

Šī gada augustā sāksies intensīvi būvniecības darbi Lāčplēša un Dzirnavu ielā. Ņemot vērā, ka veicamie darbi ir apjomīgi un sarežģīti, un to izpilde jāplāno tā, lai pēc iespējas minimāli iejauktos pilsētas satiksmes organizācijā, tie turpināsies līdz 2023. gada vasarai. Ne vien darbu plānošanā, bet arī īstenošanā ir svarīgi uzturēt ciešu sadarbību ar NVO pārstāvjiem, jo tikai kopīga izpratne var palīdzēt efektīvāk komunicēt par pārmaiņām un jau darbu procesā novērtēt, vai plānotais būs atbilstošs un funkcionāls reālajā vidē. Sadarbības uzturēšana un informācijas apmaiņa visos projekta realizācijas posmos bija šīs un būs arī turpmāko tikšanās mērķis.

“Īstermiņa vai ilgtermiņa mobilitātes ierobežojumi skar vismaz 85% iedzīvotāju, ar tiem sastopas jaunie vecāki ar bērnu ratiņiem, cilvēki ar fiziskām traumām un kustību ierobežojumiem, cilvēki ratiņkrēslos, seniori u.c. Šis aspekts arī tikšanās laikā izraisīja lielāko NVO pārstāvju interesi, ņemot vērā, ka dažādos projekta posmos vides pieejamība un mobilitāte var tikt ierobežota vai ietekmēta. Priecājamies par iesaistīto pušu lielo interesi, kā arī aicinām turpināt uzturēt komunikāciju par jautājumiem, kas svarīgi sabiedrībai, lai projektu īstenotu ne vien veiksmīgi, bet arī lietderīgi,” sapulcē uzsvēra BERERIX Padomes loceklis Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Rail Baltica Rīgas Centrālais mezgls ir ļoti vērienīgs projekts, kur mūsu uzdevums ir skatīt drošības, pieejamības un citus aspektus kontekstā ar Rīgas attīstību un detālplānojumu, neskaitāmu pušu interesēm un vajadzībām un to, ka šodien pieņemtajiem lēmumiem ir jābūt dzīvotspējīgiem un efektīviem pēc vairākām desmitgadēm. Tāpēc, protams, mūsu inženieri visu laiku vērtē un līdzsvaro visus aspektus. Man ir prieks, ka mūsu sadarbības partneri ir ļoti aktīvi un līdz pat 80% no ieteikumiem mums ir iespēja integrēt projekta risinājumos,” uzsver Einārs Jaunzems, Eiropas Dzelzceļa līnijas Projektu ieviešanas departamenta direktors.

Tikšanās laikā prezentēti daudzpusīgi projekta risinājumi, piemēram, izbūves un apkārtnes risinājumi tiltam pār Daugavu, labiekārtojuma plānojums, esošo ielu pārbūve un uzlabošana, kā arī jaunu infrastruktūras objektu izbūve (luksoforu, gājēju pāreju, jaunās ielas projekts) un dažādu vides pieejamības elementu, kā taktilo tīklojumu, liftu, eskalatoru, platformu paaugstinājumu, risinājumi. Tāpat plašāk tika izvērsti īstermiņa satiksmes ierobežojumi, to ietekme uz pilsētnieku mobilitāti un pilsētas infrastruktūras attīstību.

Tikšanās noslēgumā sabiedrības pārstāvji uzdeva jautājumus par pieejamību un atsevišķu konkrētu satiksmes mezglu risinājumiem, piemēram, Lāčplēša un Satekles ielas krustojumu, kur būvnieku un EDZL pārstāvji norādīja projekta īstenošanas rāmi lokālplāna ietvaros.

Plānoti izbūves darbi Lāčplēša un Dzirnavu ielā

Andis Linde, projekta būvnieka BERERIX pārstāvis, iepazīstināja ar satiksmes ierobežojumiem dzelzceļa pārvadu būvniecības laikā. „Turpinoties intensīviem Rail Baltica trases būvniecības darbiem Rīgas centrā, BERERIX sāks dzelzceļa tiltu, pārvadu un viadukta būvniecības darbus, kas sāksies ar Lāčplēša ielu, turpināsies Dzirnavu ielā un virzīsies uz Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas pusi. Neviena no ielām gājējiem, autobraucējiem vai sabiedriskajam transportam pilnībā netiks slēgta (iespējams – naktīs),” uzsvēra viņš.

Satiksmes un gājēju plūsmas ierobežojumi Lāčplēša ielā posmā no Kalupes ielas līdz Satekles ielai ir paredzēti no 9. augusta līdz 2023. gadam. Satiksme tiks organizēta pa vienu joslu katrā braukšanas virzienā. Gājējiem un velobraucējiem tiks nodrošināta droša pārvietošanās, t.sk. pagaidu pāreja pie Kalupes ielas. Lāčplēša ielā paredzēti inženiertīklu pārbūves darbi, un septembrī – jaunā dzelzceļa pārvada pār Lāčplēša ielu būvniecības sākums. Rail Baltica trases izbūves rezultātā Rīgas iedzīvotāji un viesi iegūs funkcionāli uzlabotu Lāčplēša ielas posmu: iela mainīs savu asi, tiks izveidotas divas pilnvērtīgas auto joslas katrā virzienā, tiks izveidots mūsdienīgs, plats veloceļš, gājēju plūsma tiks organizēta drošā, maģistrālai ielai atbilstošā veidā, t.sk., ar regulētu gājēju pāreju pie Kalupes ielas. No Lāčplēša ielas līdz pat stacijai cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilo risinājumu josla jeb vadlīnija.

Satiksmes un gājēju plūsmas ierobežojumi Dzirnavu ielā posmā no Abrenes ielas līdz Satekles ielai plānoti no augusta vidus līdz 2023. gadam. Tiks nodrošināta viena braukšanas josla katrā braukšanas virzienā un gājējiem un velobraucējiem droša zonas šķēršošana. Dzirnavu ielā plānots mainīt un pārveidot apakšzemes komunikācijas un inženiertīklus, un iela tiks sagatavota tālākiem pārvada būvniecības darbiem. Vēlāk rudenī tiks uzsākti arī esošā dzelzceļa tilta demontāžas un jauna pārvada būvniecības darbi. Rail Baltica trases izbūves rezultātā Rīgas iedzīvotāji un viesi iegūs funkcionāli uzlabotu un pārredzamu Dzirnavu ielas posmu. Ielai tiks izveidotas trīs pilnvērtīgas auto joslas, tiks izveidots mūsdienīgs, plats veloceļš abās ielas pusēs, gājēju plūsma tiks organizēta drošā, maģistrālai ielai atbilstošā veidā. Uzejas uz dzelzceļa platformām būs ielas austrumu pusē (šobrīd ir rietumu pusē), kā arī tiks izveidots šķērsošanai drošāks krustojums ar Dzirnavu/Abrenes/Turgeņeva ielu, plānoti pārredzamāks saslēgums ar Kļavu ielu, un būs iespējas pārveidot Dzirnavu ielu lokālplānā paredzētajai vienvirziena satiksmei.

Būvnieku pārstāvju prezentāciju varat apskatīt šeit



Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas funkcionalitāte video: