74 % igauņu saredz pozitīvu ietekmi no Rail Baltica projekta
74 % Igaunijas iedzīvotāju, kas ir informēti par jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projektu Rail Baltica projektu, uzskata, ka tā ietekme uz Igauniju būs pozitīva.
Par to ziņo Delfi.lv, atsaucoties uz Igaunijas Ekonomikas un komunikāciju ministrijas sniegto informāciju par kaimiņzemē nesen veikto iedzīvotāju aptauju par Rail Baltica.
Vairāk nekā puse kaimiņvalsts iedzīvotāju jeb 68% Igaunijas iedzīvotāju ir informēti par dzelzceļa Rail Baltica būvniecības plāniem un no tiem aptuveni tikpat liels skaits arī atbalsta šī projekta īstenošanu.
„Liels respondentu vairākums zina, ka šis dzelzceļa projekts savienos Igauniju ar Baltijas valstīm un Eiropu. Respondenti bieži vien var nosaukt konkrētus maršrutu plānus un minēt ar tiem saistītās diskusijas,” sacīja pētījumu centra Faktum&Ariko projektu vadītāja Līna Mertina.
Jau ziņojām, ka Igaunijā līdzīgs pētījums tika veikts 2014. gada nogalē, kad, Faktum & Ariko, aptaujājot 1027 Igaunijas iedzīvotājus, atklāja, ka 84 % no Igaunijas iedzīvotājiem, kuri ir informēti par jaunbūvējamo Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projektu Rail Baltica, atbalstīja to.
Šī gada pētījumā, Igaunijas iedzīvotāji, izsakoties par projekta pozitīvo ietekmi, minējuši kravu pārvadājumu un tranzīta pieaugumu, ceļošanas iespēju uzlabošanos un ātrākus savienojumus ar Eiropu. Ietekme uz zemes un māju īpašniekiem trases maršrutā, kaitējums dabai un projekta milzīgās izmaksas tika minētas kā projekta negatīvās ietekmes.
Jāpiebilst, ka nule kā arī Latvijā publiskoti rezultāti pētījumam par iedzīvotāju informētību un apmierinātību ar Rail Baltica projektu (skat. šeit). Interesanti, ka Latvijā atbalsts šim projektam ir nedaudz lielāks nekā Igaunijā: par Rail Baltica zina 81 % aptaujāto latviešu un vairums – 85% aptaujāto – atbalsta Rail Baltica projektu, uzskatot, ka tas būs labs stimuls Latvijas un tās ekonomikas attīstībai un dos papildinājumu valsts budžetā.
Jau ziņots, ka Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni.