Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

airBaltic vadītājs: aviokompānijām būs ieguvumi no Rail Baltica

5. Martā, 2015

Modernā un ātrā dzelzceļa kustība pa jauno Rail Baltica trasi neaizvilinās klientus no aviokompānijām, tā drīzāk var būt labs papildinājums, kā cilvēkiem sasniegt ceļojuma galamērķus.

Tas ir secināms no airBaltic vadītāja Martina Gausa sniegtās intervijas Igaunijas portālam Delfi par topošo, Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projektu Rail Baltica. Viņš izteicies, ka Rail Balticaaviokompāniju biznesam Baltijas reģionā nekaitēs.

Pēc M. Gausa domām, dzelzceļa savienojums Rail Baltic ir vērtējams pozitīvi, un aviokompānijām sniegs ieguvumus. „Rail Baltica – tas ir labi. Es domāju, ka šis projekts tiks realizēts, tikai nezinu, tieši kad. Aviokompānijām no tā būs ieguvums,” intervijā teica Gauss.

Viņš intervijā izgaisina bažas par tendenci Eiropā, kad ātrvilcienu satiksme, kas kļūst ļoti populāra Eiropā, dažviet pat izkonkurē t.s. īsās distances aviopārvadājumus: „No Tallinas uz Rīgu nav tiešo lidojumu. Taču no Tallinas uz Viļņu jau var izvēlēties lidojumus, vai arī, ja gribas, var lidot uz Barselonu. Tāpēc līdztekus lidojumiem var pārsēsties vilcienā un ar to ceļot tālāk. Tātad – no ātrvilciena var iegūt arī aviokompānijas.”

Jau ziņots, ka Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvii Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni (un tālākā nākotnē pagarinot maršrutu līdz Venēcijai). Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā – 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85 % no kopējām šī projekta izmaksām.