Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Salacgrīvas un Limbažu novadu deputāti pauž oficiālu atbalstu rekomendējamajam Rail Baltica trases novietojumam

7. Martā, 2016

Salacgrīvas novada un Limbažu novada domju deputāti vienojušies atbalstīt jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa Rail Baltica trases pētnieku – RB Latvija un SIA Estonian, Latvian&Lithuanian Environment izstrādāto rekomendējamo Rail Baltica trases novietojuma variantu šajos novados.

Par to liecina Salacgrīvas novada un Limbažu novada domju deputātu kopīgais paziņojums par plānoto dzelzceļa Rail Baltica trases novietojumu, kas tapis pēc 2016. gada 26. februārī notikušās deputātu tikšanās, kuras laikā tika apspriests plānotais dzelzceļa projekts Rail Baltica un tā trases novietojums Salacgrīvas un Limbažu novadā.

Deputāti paziņojumā pauduši, ka, “izanalizējot ietekmes uz vidi novērtējumu, iedzīvotāju intereses, dabas saglabāšanas aspektus, ietekmi uz apkārtējo ainavu, kultūrvēsturisko nozīmīgumu un novadu attīstības iespējas tuvākā un tālākā nākotnē”, tiek pieņemta kopēja vienošanās atbalstīt Rail Baltica trases novietojumu variantu šādos trašu posmos: A1, B2-1, C5-1, C5-3, A2-4, C4, A3-2, C1, B3-2.
Deputāti paziņojumā pauž, ka par nepieņemamu tiek uzskatīti sākotnēji izstrādātie trašu varianti (B2-2,B2-3, B2-4, B3-1), jo tie skar nesamērīgi daudz īpašumu, iekoptās mājsaimniecības, uzņēmējdarbības teritorijas, kā arī būtiski pasliktina novadu attīstības iespējas nākotnē. Paziņojumā uzsvērts, ka būtu nepieciešams kā prioritārus objektus novados noteikt reģionālu dzelzceļa staciju izveidošanu Salacgrīvā vai tās tuvumā, Tūjas starpceļu savienojumu, kā arī apdzīšanas staciju Skultē. Rekomendētajā Rail Baltica trases novietojuma variantā tiek aicināts rast teritorijas attīstībai un vides saglabāšanai labvēlīgu risinājumu dabas liegumā Vitrupes ieleja. Novadu domes aicinājušas Satiksmes ministriju iekļaut pašvaldību pārstāvjus projektēšanas grupas sastāvā, lai produktīvāk varētu rast konkrētos projekta risinājumus, ņemot vērā situāciju administratīvajās teritorijās. Salacgrīvas un Limbažu novada domju deputāti apliecinājuši, ka pilnībā izprot projekta realizācijas starptautisko un nacionālo nozīmi, kā arī tā ietekmi uz novadu attīstības iespējām nākotnē.

Tikšanās laikā 26. februārī piedalījās 18 deputāti no abu novadu domēm, kuri iepriekš bija iepazinušies ar Rail Baltica Ietekmes novērtējuma uz vidi (IVN) ziņojuma jaunāko redakciju, kā arī ar Dabas aizsardzības pārvaldes decembrī nosūtīto vēstuli „Par ietekmi uz vidi novērtējuma ziņojumu Rail Baltica būvniecībā”. Kā norādīts paziņojumā, pašvaldību deputātiem ir zināmi iedzīvotāju konsultatīvās darba grupas, kā arī iedzīvotāju un nekustamo īpašumu īpašnieku atsevišķie viedokļi.

Jau ziņojām, ka Salacgrīvas un Limbažu novada iedzīvotāji ļoti aktīvi piedalījās trases apspriešanā. Pēc sākotnējās sabiedriskās apspriedes, kas Latvijā notika pagājušā gada pavasarī, vairāk nekā pusgada garumā trases pētnieki sadarbībā ar Salacgrīvas un Limbažu novada pašvaldības un iedzīvotāju darba grupu strādāja ar saņemtajiem priekšlikumiem un rezultātā tapa divas dzelzceļa trases alternatīvas Salacgrīvas novadam, kā arī tika izveidots rekomendējamais trases variants Limbažu novadam – labākie trases novietojumi šajos novados.
Kā iepriekš norādījuši trases pētnieki, piemēram, izstrādātie trases varianti Salacgrīvas novadā ir par aptuveni 30% „saudzīgāki” nekā iepriekšējie, un šis rekomendējamais trases variants paver potenciālu nākotnē novadā attīstīt saimniecisko darbību un stacijas izveidi.
Šīs alternatīvas tika iekļautas IVN ziņojumā un tika apspriestas sabiedriskajā apspriešanas sanāksmē pērn novembrī.
Kā zināms, vides uzraugs – Vides pārraudzības valsts birojs ir pieņēmis izvērtēšanai Rail Balticabūvniecības ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) ziņojuma aktuālo redakciju, notiek tā izvērtēšana, lai šā gada 1. ceturksnī no Biroja saņemtu atzinumu par IVN ziņojumu, lai pēc tā varētu pieņemt lēmumu par trases novietojumu Latvijā.

Jau ziņots, ka Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni.

Google Map kartē apskatāmas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica visas alternatīvas. Karte pieejama šeit