Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.
PiekrītuRail Baltica ieviešanas rezultātā Rīgas centrā tiks izveidots mūsdienīgs multimodāls satiksmes mezgls, kas palielinās mobilitāti, drošību, pieejamību, kā arī piešķirs Rīgai jaunus vaibstus, vizuāli un funkcionāli savienojot līdz šim ar dzelzceļa uzbērumu atdalītās pilsētas daļas, kā arī ar jaunu dzelzceļa tiltu ērti savienojot Daugavas abus krastus arī gājējiem un riteņbraucējiem.
Rīgas Centrālā mezgla izbūves plāns paredz Eiropas sliežu platuma dzelzceļa ievadīšanu Rīgas centrā, izbūvējot četrus jaunus sliežu ceļus, nodrošinot Rail Baltica starptautisko un lidostas savienojumu vilcienu, kā arī Latvijas reģionālo (starppilsētu un piepilsētas) vilcienu apkalpošanu. Tiks izveidota arī mūsdienu prasībām atbilstoša, estētiski pievilcīga un ērta stacijas infrastruktūra trīs līmeņos. Esošos peronus jeb platformas papildinās vēl divas jaunas platformas: visi peroni tiks paaugstināti, uzlabojot abu dzelzceļa platumu dzelzceļa lietotāju ērtības, iekāpjot vilcienos.
Rail Baltica projekts ir kā katalizators trases apkārtnē esošo teritoriju attīstībai, un tas ir licis pārvērst šo projektu no sliežu projekta uz attīstības projektu, kas maina apkārtnes. Rail Baltica izbūve dod impulsu pilsētas centra attīstībai.
Izbūvējot jauno Centrālo staciju, esam ceļā uz pilnvērtīgu iekļaušanos pašu labāko Eiropas dzelzceļa staciju tīklā (vairāk lasiet šeit).
2020. gada novembrī tika sākta Rail Baltica būvniecība Latvijā ar pirmo – sarežģītāko trases objektu: Centrālā mezgla izbūvi. Būvdarbus veic starptautiskā konkursa uzvarētājs - būvsabiedrība BERERIX, kuru veido Beļģijas lielākais būvniecības uzņēmums BESIX Group, nacionālais būvnieks RERE Būve un Itālijas uzņēmums Rizzani de Eccher, projektēšanas un būvdarbu uzraudzību veic būvinženieri no Egis-Deutche Bahn, bet būvprojekta ekspertīzi nodrošina vietējie eksperti no Firma L4 un Forma2. Būvniecību veic, pamatojoties uz metu konkursā izvēlēto risinājumu. Tas ir arhitektu biroja PLH Arkitekter sadarbībā ar COWI (Dānija) izstrādātais stacijas un tā apkārtnes attīstības projekta mets. PLH Arkitekter kā meta autori uzrauga ieceres īstenošanu.
Vairāk par 2016. gadā notikušo starptautisko metu konkursu “Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta un Rīgas Centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kompleksas apbūves iecere” varat lasīt šeit
Prezentāciju ''Rail Baltica Rīgas Centrālais multimodālais mezgls – no projektēšanas līdz būvniecības darbiem un rezultātam'' skat. šeit
Kā taps jaunais Rail Baltica tilts pār Daugavu Rīgā. Ir sākusies jaunā Rail Baltica tilta pār Daugavu būvniecība. Respektējot galvaspilsētas vēsturi, jaunajā tilta konstrukcijā saglabās esošā dzelzceļa tilta ikonisko izskatu. Tas būs jauns 900 metru garš dzelzceļa tilts, kurš būs pieejams arī gājējiem un velobraucējiem. Vairāk par tilta parametriem, pirmajiem būvdarbiem un īpašām izbūves metodēm uzzini video!
Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas spāru svētki:
Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla izbūvē paredzētie darbi 2024. gadā:
2024. gada janvārī pabeidza uzstādīt ceturto Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas jumta arku ēkas dienvidu pusē:
Rail Baltica Centrālā mezgla būvlaukums trijos gados. Time lapse video apskatiet, kāds progress sasniegts Rail Baltica Centrālās stacijas būvlaukumā trijos gados – no 2021. līdz 2023. gada nogalei – no uzbēruma norakšanas līdz platformām un stacijas ēkai
Progress Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvlaukumā 2023. gada nogalē:
Divi gadi Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecībā
Rail Baltica Rīgas Centrālais mezgls
Rail Baltica Riga Central station
Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas funkcionalitāte
Avots: PLH Arhitekter vizualizācijas
Avots: BERERIX vizualizācijas
Iepazīsties ar dokumentu šeit.