Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Baltijas valstis iegulda Rail Baltica kopuzņēmumā

28. Augustā, 2015

Latvija, līdzīgi kaimiņvalstīm, iegulda 680 tūkstošus eiro, lai nodrošinātu Latvijas līdzdalību jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma projekta Rail Baltica īstenošanai izveidotajā triju Baltijas valstu kopuzņēmumā a/s RB Rail, tādēļ, atbilstoši akcionāru līgumam, Latvijas valdība 25. augustā atbalstīja Eiropas dzelzceļa līniju pamatkapitāla palielināšanu.

No šīs naudas 650 tūkstošus eiro SIA Eiropas dzelzceļa līnijas ieguldīs akciju sabiedrībā RB Rail, iegūstot Igaunijas un Lietuvas līdzdalības apjomam proporcionāli līdzvērtīgu kapitāla daļu apjomu. Savukārt 30 tūkstoši eiro nepieciešami uzņēmuma darbības nodrošināšanai, ziņo Satiksmes ministrija.

Saskaņā ar a/s RB Rail akcionāru līgumu, akcionāri vienojušies veikt tālākus kapitālieguldījumus, trīs reizes veicot akciju kapitāla palielināšanu un nodrošinot, ka Latvijas, Lietuvas un Igaunijas akcionāriem saglabājas proporcionāli vienāds akciju sadalījums. Šis būs pirmais kapitāla palielinājums, kas jānoslēdz līdz šī gada 30. septembrim. Šie ieguldījumi nepieciešami, lai veiksmīgi koordinētu Rail Baltica projekta ieviešanu Baltijas valstu līmenī.

Jau ziņots, ka 2014. gadā Latvijas valstij pilnībā piederošā SIA Eiropas dzelzceļa līnijas kļuva par dibinātāju un akcionāru Baltijas valstu kopuzņēmumā a/s RB Rail, iegūstot proporcionāli vienādu akciju daļu ar Lietuvas un Igaunijas akcionāru jeb 33,33% akciju.

Eiropas dzelzceļa līniju galvenie uzdevumi ir īstenot Eiropas sliežu platuma valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras būvniecības pārraudzību, kā arī īstenot Latvijas interesēm atbilstošu (Igaunijas un Lietuvas līdzdalības apjomam proporcionāli līdzvērtīgu kapitāla daļu apjomā) līdzdalību Baltijas valstu Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras izbūves projekta īstenošanai izveidotajā kopuzņēmumā – akciju sabiedrībā RB Rail.

Jau ziņots, ka Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas  valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni.