Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Eiropas Komisijā iesniedz pieprasījumu Rail Baltica finansējumam; Latvija pretendē uz 240 miljoniem

27. Februārī, 2015

Kopuzņēmums a/s RB Rail un Latvija, Igaunija un Lietuva 26. februārī iesniedza Eiropas Komisijā (EK) kopīgu pieteikumu, kā arī triju Baltijas valstu transporta ministru kopīgi parakstīto atbalsta vēstuli, lai saņemtu finansējumu Rail Baltica projekta pirmajai kārtai.

Rail Baltica finansējuma piešķiršana lūgta no „Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta” (EISI).  Latvija savā pieteikumā piesakās uz visu EISI Kohēzijas daļas finansējumu 240 milj. eiro apmērā, kas kopā ar valsts līdzfinansējumu ir 294 milj. eiro. Pieteikuma EISI Rail Baltica projektam pirmās kārtas finansējuma piešķiršanai un kopīgai triju Baltijas valstu transporta ministru atbalsta vēstulei pievienotas arī Rail Baltica projekta  atbalsta vēstules no Polijas un Somijas Transporta ministrijām.
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss norādījis, ka  „Rail Baltica ir lielākais publiskās dzelzceļa lietošanas infrastruktūras izbūves projekts pēdējos 100 gados un tas ir starptautisks pārrobežu projekts ar lielu Eiropas pievienoto vērtību, veidojot savienojumu trūkstošajā Eiropas platuma dzelzceļa infrastruktūras posmā”.

Latvija Rail Baltica projekta realizāciju plāno uzsākt ar Latvijas līnijas centrālās daļas tehniskā projekta izstrādi, Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras pārbūvi un dzelzceļa stacijas izbūvi starptautiskajā lidostā „Rīga”, savienojuma starp Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju un starptautisko lidostu „Rīga” izbūves uzsākšanu, zemju atsavināšanu minētajā posmā.

Pieteikumu vērtēs EK un līgums par finansējuma piešķiršanu varētu tikt noslēgts šā gada rudenī.

Jau ziņots, ka Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni (un tālākā nākotnē pagarinot maršrutu līdz Venēcijai). Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā – 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisijasvarētu līdzfinansēt 85 % no kopējām šī projekta izmaksām.