Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Ir iespējama konstruktīva vienošanās par Rail Baltica trasi Mārupē

6. Martā, 2015

Sestdien, 7. martā paredzētā jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta Rail Balticasākotnējā sabiedriskās apspriede Mārupē varētu izvērsties konstruktīva un tiktu rasts vislabākais risinājums dzelzceļa trases novietojumam šajā Pierīgas novadā.

Par to ir pārliecināts pilnsabiedrības RB Latvija, kas veic Rail Baltica trases detalizēto izpēti, telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis.

Kā zināms, pēdējo nedēļu laikā plašumā vērtās mārupiešu skeptiskā attieksme pret Rail Balticatrases novietojumu Mārupes novadā, tāpēc vēl pirms sabiedriskās apspriedes RB Latvija pārstāvji tikās gan ar novada uzņēmējiem, gan citiem interesentiem, gan medijos skaidroja argumentus, kas ir bijis par pamatu šādam trases novietojumam.
„Gan RB Latvija izpētes grupa, gan kā var spriest pēc publiski pieejamās informācijas – arī Mārupes pašvaldība un iedzīvotāji – ir strādājuši, lai uz sabiedrisko apspriedi piedāvātu vairākus trases risinājumus, no kuriem vienā risinājumā skatījums sakrīt gan pašvaldībai, gan izpētes grupai. Tas dod pamatu prognozei, ka varēsim rast kopsaucēju Rail Baltica dzelzceļa trases novietojumam Mārupes novadā,” pauda N. Balgalis.

Jau iepriekš RB Latvija eksperti pauduši, ka, realizējot dzelzceļa savienojumu caur Mārupes novadu, tiks nostiprinātas lidostas „Rīga” kā galvenā Baltijas reģiona „spēlētāja” pozīcijas, līdztekus veidojot jaunas iespējas loģistikas biznesam (t.sk. aviokravām), radot jaunas darba vietas, nodokļu ieņēmumus gan novada, gan valsts budžetā. Kā būtisks ieguvums jāmin tas, ka tālākā nākotnē būs iespēja attīstīt vietējo dzelzceļa satiksmi posmā Bauska – Iecava – Ķekava – Olaine – Mārupe – Lidosta – Rīgas Centrālā stacija, ļaujot Jaunmārupes un Mārupes iedzīvotājiem sasniegt Rīgas centru, izmantojot dzelzceļu. Trases izbūve dos arī iespēju sakārtot vietējo novada infrastruktūru, kā arī izveidot nepieciešamos pievadus un pārbrauktuves.
RB Latvija  norāda, ka uz šo jaunbūvējamā dzelzceļa projekta plānojumu jāskatās ne tikai šaurā novada ietvaros, kurā ir izvēlēts esošo apbūvi maksimāli neskarošs trases projekts, bet arī jāapzinās, ka kopīgi būvējam infrastruktūru nākamajām paaudzēm.

Kā zināms, kopš pagājušā gada norit projekta Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums, kuru veic  pilnsabiedrība RB Latvija. Pētnieki ir identificējuši iespējamo trases novietojumu Latvijas teritorijā, kuram šogad februārī tika uzsākts ietekmes uz vidi novērtēšanas (IVN) process. Tā sākotnējā sabiedriskā apspriešana ilgs no šī gada 23. februāra līdz 15. martam. Atbilstoši sākotnējās sabiedriskās apspriešanas ietvaros saņemtajiem sabiedrības ierosinājumiem, nosacījumiem un Vides pārraudzības valsts biroja programmai tiks sagatavots IVN ziņojums, nodrošinot šī ziņojuma sabiedrisko apspriešanu līdz 2015. gada beigām. Tādējādi tiks iegūts turpmākas darbības akcepts galvenajam Rail Baltica trases variantam Latvijā.