Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Konferencē informēs par sasniegto progresu Rail Baltica projektā

8. Septembrī, 2015

Rīgā, Dzelzceļa muzejā 23. septembrī no plkst. 11 līdz 15 notiks starptautiska konference „Top Rail Baltica dzelzceļš”, kurā tiks sniegta aktuālā informācija par sasniegto progresu ātra, droša un videi draudzīga dzelzceļa savienojuma ar Eiropu Rail Baltica veidošanā, par trases novietojumu un projekta realizācijas gaitu Latvijā, kā arī ieskicēta projekta attīstība Igaunijā un Lietuvā.

Konferencē veikto Rail Baltica projekta izveidē prezentēs dažādu nozaru speciālisti, kuri plāno konkrēto trases novietojumu, aplēš ekonomiskos ieguvumus, pēta un veido iespējamo kompensāciju mehānismus iedzīvotājiem, attīsta nozīmīgu Rail Baltica pieturu projektus: stacijas un loģistikas centrus.  Konferences noslēgumā paredzēta paneļdiskusija „Aktuāli jautājumi nākotnes risinājumiem”.

Jau ziņots, ka pēc sākotnējās sabiedriskās apspriešanas, vairāk nekā četru mēnešu laikā, jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta pētnieki – pilnsabiedrības RB Latvija eksperti, tiekoties ar iedzīvotāju un pašvaldību konsultatīvo darba grupu pārstāvjiem, meklējuši risinājumus Rail Baltica trases optimālākajam novietojumam mūsu valsts teritorijā, kā arī veidojuši tehniskos risinājumus un veica ietekmes uz vidi novērtējumu (IVN). Pēc Rail Baltica trases sākotnējās sabiedriskās apspriešanas, kura šopavasar notika 15 pašvaldībās, tika saņemti vairāk nekā 500 priekšlikumi, tika izveidotas desmit gan pašvaldību, gan iedzīvotāju konsultatīvās darba grupas. Ņemot vērā pamatotus un argumentētus pašvaldību un iedzīvotāju viedokļus un priekšlikumus, tika veidots Rail Baltica trasējums Latvijas teritorijā, kā arī izstrādātas trīs jaunas dzelzceļa trases novietojuma alternatīvas: divas Salacgrīvas novadā un viena – Mārupes novadā.
Oktobrī un novembrī tiks rīkotas sabiedriskās apspriešanas sanāksmes, kurās IVN ziņojums tiks apspriests tajās pašvaldībās, kuras skar Rail Baltica trase.
Rail Baltica trase 265 kilometru garumā stiepsies cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldību teritoriju.
Lai iegūtu tiešu, objektīvu un aktuālu informāciju par projekta realizācijas gaitu pirms IVN ziņojuma sabiedriskās apspriešanas sākšanas, konferencē „Top Rail Baltica dzelzceļš” aicinātas piedalīties gan valsts un pašvaldību amatpersonas, gan iedzīvotāju konsultatīvo darba grupu, kā arī masu mediju pārstāvji.

Konferencē viens no atzītākajiem un respektētākajiem valsts tiesību ekspertiem Latvijā, zvērinātu advokātu biroja Borenius konsultants Edgars Pastars iepazīstinās ar Borenius veiktā pētījuma rezultātiem, uz kura pamata tiks izstrādāti priekšlikumi taisnīgas atlīdzības (kompensāciju) noteikšanai par zaudējumiem, kas radušies jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta Rail Baltica projekta īstenošanas gaitā apgrūtinātajiem īpašumiem.

Pilsētplānošanas un arhitektūras jomas eksperts, AECOM  Baltijas reģiona direktors Arnis Kākulisstāstīs par Rail Baltica pieturām Latvijā: par intermodālo kravu termināli un multimodālo pasažieru mezglu. Tā kā AECOM patlaban veic izpēti par Rail Baltica dzelzceļa līnijas intermodālu kravu loģistikas centru Latvijā izveidi, ņemot vērā kopējo loģistikas sistēmu Latvijā, trīs Baltijas valstīs un Baltijas jūras reģionā, kā arī sasaisti ar globālo loģistikas ķēžu kravu plūsmām, eksperts sniegs prognozes, kā jaunbūvējamā dzelzceļa Rail Baltica ietekmē varētu palielināties pa dzelzceļu pārvadāto kravu apjoms, kā arī par perspektīviem loģistikas centriem. AECOM arī veic izpēti, lai izstrādātu optimālu Rīgas centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla tehnisko un pilsētbūvniecisko risinājumu, nodrošinot divu dzelzceļa sistēmu, sabiedriskā transporta un individuālās mobilitātes risinājumu savstarpēju integrāciju vienotā transporta mezglā. Tāpēc A. Kākulis iezīmēs nākotnes vīziju kā tiks veidotas gan transporta, gan iedzīvotāju plūsmas ap Rīgas centrālo staciju, kāda būs Rail Baltica projekta mijiedarbība ar galvaspilsētas vidi, tā potenciālais pozitīvais iespaids Rīgas nākotnes attīstībai.

Vadības konsultāciju eksperts Nauris Kļava no SIA Ernst & Young Baltic  akcentēs Rail Balticaprojekta ekonomiskos ieguvumus Latvijas tautsaimniecībai, ieskicējot Rail Baltica ietekmi uz pārvadājumu nozari, kā arī  šī tautsaimniecībai nozīmīgā projekta izmaksas.

Neils Balgalis, telpiskās plānošanas eksperts no pilnsabiedrības RB Latvija, kura veic Rail Baltica Latvijas posma detalizēto tehnisko izpēti un ietekmes uz vidi novērtējumu, savas uzstāšanās laikā stāstīs, kā norit vides, sabiedrības un ekonomisko interešu līdzsvarošana  Rail Baltica trases plānošanas procesā. N. Balgalis paredzējis runāt par Rail Baltica tehniskajiem risinājumiem, sarežģītajām vietām Latvijā, par iedzīvotāju līdzdalību trases plānošanā, kā arī par vides aspektu risinājumiem.

Tāpat konferences gaitā tiks sniegta informācija par mūsu kaimiņvalstu – Lietuvas un Igaunijas – progresu Rail Baltica trases veidošanā.

Vairāk informāciju par konferenci skat. interneta vietnē railbaltica.info

Jau ziņots, ka Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas  valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni.