Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Pēta divus Rail Baltica izbūves variantus Rīgā; iespējams, nebūs tunelis Āgenskalnā

26. Jūnijā, 2015

Šobrīd tiek pētīti divi Rail Baltica dzelzceļa trases izbūves varianti Rīgā, no kuriem viens ir esošo sliežu ceļa izmantošana, bet otrs paredz tuneļa būvi, un tādēļ, iespējams, Rail Baltica dēļ Āgenskalnā tunelis nebūs jābūvē.

To intervijā LNT raidījumā 900 sekundes teica jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta pētnieku – pilnsabiedrības RB Latvija pārstāvis Neils Balgalis, piebilstot, ka septembrī, kad būs beigusies projekta izpēte, būs skaidrs, kurš variants tiks izraudzīts. Taču esot konstatēts, ka esošais sliežu ceļš „ir ļoti neslikts”, līdz ar to pastāv iespēja, ka tuneļa būvēšana Āgenskalnā nebūs nepieciešama.
N. Balgalis arī norādīja, ka Rīgai no šī projekta būs trīs galvenie ieguvumi: piemēram, tiks veikta Centrālās dzelzceļa stacijas renovācija, veidots vienots transporta mezgls ar autoostu, Rīgai iegūstot mūsdienīgu, multifunkcionālu staciju. Būs ērtāka cilvēku nokļūšana Rīgas centrā un pilsētas centrs kļūs vienotāks, jo pēc daļējas esošā dzelzceļa uzbēruma nojaukšanas Latgales priekšpilsēta savienosies ar Rīgas centru. Viņš piebilda, ka Rail Baltica būvniecība sāksies 2018. gadā.

Jau ziņojām, ka Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padomes pārstāvji šogad pavasarī vienbalsīgi atbalstīja plānojamo jaunbūvējamās Eiropas sliežu platuma dzelzceļa trases Daugavas šķērsojumu Rīgas centrālās stacijas un starptautiskās lidostas savienojuma nodrošināšanai, norādot, ka ir mērķtiecīgi Rail Baltic pasažieru plūsmu virzīt caur Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju. Līdz ar to varēs panākt Centrālās dzelzceļa stacijas attīstību, veidojot to kā multimodālu transporta mezglu un daudzfunkcionālu centru, papildus iegūstot pozitīvu iespēju Rīgas vēsturiskā centra atsevišķu problēmu sakārtošanai un attīstībai, piemēram, likvidējot Rīgas vēsturisko centru pāršķeļošo uzbērumu un veidojot papildus funkciju objektus likvidētā uzbēruma zonā, nepaaugstinot apjoma augstumu virs esošā dzelzceļa uzbēruma un esošo būvju apjoma līmeņa. Tāpat nākotnē būtu iespēja attīstīt daudzfunkcionālu transporta mezglu.
Savukārt biedrība Āgenskalns – mūsu mājas iestājas pret pazemes tuneļa izbūvi Āgenskalnā.

Kā zināms, kopš pagājušā gada norit projekta Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums, kuru veic  pilnsabiedrība RB Latvija. Līdz šā gada rudenim turpināsies projekta izpētes darbi: tiks veidoti tehniskie risinājumi un veikts ietekmes uz vidi novērtējums, lai oktobrī ietekmes uz vidi ziņojumu apspriestu tajās pašvaldībās, kuras skar Rail Baltica trase.

Jau ziņots, ka Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas  valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni (un tālākā nākotnē pagarinot maršrutu līdz Venēcijai).