Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Piesakās uz 210.7 miljonu eiro ES finansējuma saņemšanu nākamajiem Rail Baltica projekta posmiem

22. Februārī, 2016

Triju Baltijas valstu kopuzņēmums jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta Rail Baltica realizācijai – a/s RB Rail 16. februārī iesniedzis pieteikumu Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūrā (INEA – European Innovation and Networks Executive Agency) ES finansējuma saņemšanai no CEF (Connecting Europe Facility) fonda līdzekļiem 210.7 miljonu eiro apmērā. Līdz ar nacionālo valdību līdzfinansējumu kopējās izmaksas tiek lēstas 248 miljonu eiro apjomā; tos izmantos projekta turpmākai attīstībai: tehniskajai izpētei, projektēšanai un būvniecībai.

Baiba Rubesa, a/s RB Rail izpilddirektore, uzsvēra: „Mēs esam pārliecināti, ka šis finansējuma pieteikums tiks atbalstīts, apliecinot, ka sadarbībai nepastāv robežas.”

Jau ziņojām, ka pērn 10. jūlijā Eiropas Komisija (EK) paziņoja, ka dzelzceļa projekts Rail Baltica pirmajā kārtā saņems Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu vairāk nekā 80 % apmērā no CEF. Šie līdzekļi bija paredzēti Rail Baltica projekta pirmā posma īstenošanai: aktivitātēm, kas sāktas 2015. gadā un tiks pabeigtas līdz 2020. gada beigām: sagatavošanās Rail Baltica būvniecībai un tās sākšanai. Rail Baltica pirmajā kārtā Latvijai piešķirtie Briseles 238 miljoni eiro galvenokārt tiks izmantoti „Rīgas loka” dzelzceļa posma būvniecībai, kuru plānots sākt būvēt 2018. gadā un pabeigt līdz 2022. gadam.
Igaunijā finansējums tiks izmantots detalizētam visas dzelzceļa līnijas, t.sk. Tallinas un Pērnavas pasažieru staciju, Tallinas multimodālā kravu termināļa un ritošā sastāva remonta depo tehniskajam projektam, kā arī ietekmes uz vidi un citai tehniskajai izpētei. Finansējums arī ļaus sākt dzelzceļa uzbēruma un divlīmeņu šķērsojumu ar satiksmes infrastruktūras objektiem būvdarbus.
Savukārt Lietuvā 1. posma finansējums tiks izmantots trūkstošā dzelzceļa posma starp jaunuzbūvēto Eiropas standarta 1435 mm sliežu ceļu (posmā no Polijas un Lietuvas robežas līdz Kauņai) un Kauņas Dzelzceļa termināļa būvniecībai, no kura uz ziemeļiem aties jauna 1435 mm dzelzceļa līnija. Saistītajās aktivitātēs ietilps nepieciešamās dokumentācijas sagatavošana zemes atsavināšanai un zemes atsavināšanas procedūras, tehniskā projekta sagatavošana posmam no Kauņas līdz Lietuvas un Latvijas robežai, kā arī jaunas 1435 mm dzelzceļa līnijas būvdarbi Kauņas-Panevēžas-Lietuvas un Latvijas robežas posmā.

RB Rail ir projekta Rail Baltica centrālais koordinators, kuram ir dots mandāts saņemt visu projekta finansējumu un nodrošināt tā izmantošanu trīs dalībvalstu finansējuma saņēmējiem – Igaunijas Ekonomikas un komunikācijas lietu ministrijai, Latvijas Satiksmes ministrijai un Lietuvas Transporta un komunikācijas ministrijai.

Līguma īstenotāji ir Igaunijas Tehniskās uzraudzības iestāde un Rail Baltic Estonia OU, Latvijas SIA Eiropas dzelzceļa līnijas, kā arī Lietuvas AB Lietuvos geležinkeliai un UAB Rail Baltica statyba.

Kā zināms, Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas  valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni.