Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Somi un igauņi vienojas par zemūdens dzelzceļa tuneļa būvi, kuru izmantotu arī Rail Baltica

11. Janvārī, 2016

Igaunijas un Somijas valdību amatpersonas parakstījušas saprašanās memorandu, vienojoties par zemūdens dzelzceļa tuneļa izbūvi, kas savienos abu valstu galvaspilsētas – Tallinu un Helsinkus, un ar kuru nākotnē tiktu pagarināta Eiropas sliežu platuma dzelzceļa Rail Baltica līnija, sasniedzot projekta galējo punktu – Ziemeļus.

Par to raksta railwaynews.net. Plānotais tunelis stiprinās sadarbību, attīstīs mobilitāti un transporta sakarus gan starp abām valstīm, gan arī Eiropas mērogā.
Valdību amatpersonas memorandā arī ierakstījušas, ka apņemas turpināt pētīt tuneļa izveides un darbības priekšnosacījumus, t.sk. tā sociālekonomisko ietekmi.
Saskaņā ar BBC ziņoto, šāda tuneļa izveide varētu izmaksāt ap 13 miljardiem eiro. Šobrīd, izmantojot esošo prāmju satiksmi, lai nokļūtu no Tallinas līdz Helsinkiem, nepieciešamas aptuveni 90 minūtes, bet, nākotnē, pārvietojoties pa tuneli, šis laiks samazinātos par pusstundu.
Amatpersonas paziņojumā pauž, ka „Tallina un Helsinki kopā veido ekonomisko zonu ar aptuveni pusotra miljona iedzīvotājiem, un, izmantojot tuneli, tiktu radītas labākas transporta izmantošanas iespējas reģiona iedzīvotājiem, pārvietošanās būtu ātrāka un vienkāršāka nekā pašlaik”.

FinEst Link projekts ir daļa no Ziemeļjūras un Baltijas jūras koridora, kas iekļaujas Eiropas transporta tīkla (TEN-T) Ziemeļu-Dienvidu transporta koridorā. Plānots, ka FinEst Link būs daļa no jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta Rail Baltica, savienojot Eiropas metropoles ar Ziemeļu galējo punktu šajā projektā – Helsinkiem.
Saskaņā ar pērn publicēto pētījumu, kuru pasūtinājušas Somijas Helsinku-Usimā (Helsinki-Uusimaa) reģionālā pašvaldība un Igaunijas Harju pašvaldība, atzīts, ka šāda zemūdens dzelzceļa tuneļa izbūve būtu ekonomiski pamatota.
Jau ziņojām, ka arī Somijas Ģeoloģijas centrs bija pasūtījis pētījumu, lai izraudzītos iespējamo maršrutu dzelzceļa tuneļa izbūvei starp Helsinkiem un Tallinu. Saskaņā ar aprēķiniem, šāda tuneļa būvniecība izmaksātu aptuveni 9 – 13 miljardus eiro un tā celtniecība varētu sākties ne ātrāk kā 2050. gadā.
Arī pirms gada Somijas vēstnieks Latvijā Olli Kantanens intervijā laikrakstam Dienas bizness atzina, ka jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekts Rail Baltica savienos Baltijas un Skandināvijas valstis vēl ciešāk un dos pievienoto vērtību ne tikai biznesam, bet arī plašākai sabiedrībai. Viņš intervijā piebilda, ka Somijā ideja par tuneļa būvi no Tallinas ir saņēmusi pārsteidzoši lielu atsaucību. Aptauja pagājušajā pavasarī uzrādīja arī uzņēmēju viedokli, ka šāds tunelis būtu viņiem labvēlīgs.

Jau ziņots, ka Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni, bet, izbūvējot tuneli, arī ar Somiju.