Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Somijas vēstnieks Latvijā: Rail Baltica dos pievienoto vērtību plašai sabiedrībai

3. Jūnijā, 2015

Jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekts Rail Baltica savienos Baltijas un Skandināvijas valstis vēl ciešāk un dos pievienoto vērtību ne tikai biznesam, bet arī plašākai sabiedrībai.

To atzinis Somijas vēstnieks Latvijā Olli Kantanens intervijā laikrakstam Dienas bizness.

Jautāts, kādā ekonomikas attīstības perspektīvā  vēstnieks redz tuvākos četrus gadus, O. Kantanens intervijā teica: „Es to redzu kā dabisku Baltijas jūras reģiona sadarbības attīstību, un kā mūsu ekonomikas kopā attīstās. Tas nozīmē arī tādus ES līmeņa infrastruktūras projektus kā Rail Baltica, kas nākotnē mūs savienos vēl vairāk un būs pamats mūsu vēl spēcīgākai ekonomiskajai sadarbībai.”
Viņš uzskata, ka Rail Baltica projekts noteikti izdosies, jo, lai gan projekts sastopas ar īstermiņa šķēršļiem, tomēr „ilgtermiņā Rail Baltica ir jādarbojas, un tam būs ļoti nozīmīga loma gan šim reģionam, gan tālāk arī Somijai. Ieguvumi būs tūlītēji – celtniecības posmā, jo investīcijas būs ļoti lielas”.
Viņš piebildis, ka „ir leģitīmi šaubīties par jebko, Rail Baltica ekonomisko ticamību ieskaitot. Tomēr vispārīgi somu aplēses ir, ka Rail Baltica dos pievienoto vērtību arī somu biznesam un plašākai sabiedrībai.Paralēli tam nozīmīgi, protams, ir reģionālie enerģētikas tīkli un starpsavienojumi. Tie cita starpā vairo drošību, un tāpēc ir mūsu sadarbības svarīga daļa”.

Kā zināms, Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas  valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni (un tālākā nākotnē pagarinot maršrutu līdz Venēcijai). Netieši šajā maršrutā iekļauta arī Somija, plānojot, ka, iespējams, varētu izbūvēt zemūdens tuneli, pa kuru kursētu dzelzceļš no Tallinas uz Helsinkiem, vai arī atklāt vilcienu prāmi starp šīm pilsētām, tādējādi pagarinot projekta ietekmi arī līdz Skandināvijas valstīm.
Jautāts, vai somi būvēs savienojošo tuneli uz Tallinu, vēstnieks izteicies, ka tas ir tālākas nākotnes jautājums. O. Kantanens norāda: „Somijā šī ideja ir saņēmusi pārsteidzoši lielu atsaucību. Aptauja šopavasar uzrāda arī biznesa viedokli, ka šāds tunelis būtu viņiem labvēlīgs. Tas gan ir nākamo desmitgažu projekts. Bet Rail Baltica ir kaut kas daudz taustāmāks, un ar Somiju tam jau ir dabisks savienojums – mūsu labie jūras sakari. Tieši šis transporta koridors ar Tallinu ir visstraujāk pieaugušais pēdējā desmitgadē. Citi augušie virzieni – uz Tamperi un Turku – ir svarīgi un interesanti, tomēr nozīmīgākais virziens kā precēm, tā cilvēkiem ir bijusi Tallina.”